Yeyenn Dzarif
Princess ♥
 photo 1426709_642674195795910_690669622_n_zpsb1812d11.jpg
Yeyenn. Malaysia

Entries About Linkies Stuff


Tagboard
.Put your cbox code here .

Credits
Template : Diana Adriana
Basecode : Dinie Hanani
Intan Aqilah
Best view : Google Chrome

Sunday, November 25, 2012 | 8:25 PM | 0 Awesome People




Dalam hidup ni, suka duka senang susah semua kita rasa. Tipulah kalau tak pernah rasa semua tu. Mana ada orang yg selalu gembira je and mana ada hidup dia selalu sedih je memanjang. Takde ok. Allah maha adil. Kita ni hidup bagaikan roda. Kejap diatas kejap dibawah. Bila kita dekat atas, kita selalu rasa bongkak. Bangga. Seronok dan tanpa kita sedar kita lupa siapa yg letakkan kita diatas. Sedangkan orang lain yg dibawah. Sedih. Susah. Sakit sentiasa berdoa pada Allah dan kadangkala kita juga alpa. Kita lupa Allah bila kita senang dan kita mesti ingat Allah dan kekadang tetiba je ingat Allah tu ada bila kita susah. Bukan nak kata apa. Sebab saya pun macam gitu juga kekadang. Manusia. Takkan terlepas dari buat silap :')


Aku juga selalu dibenci. Selalu di dengki. Selalu ada je yg tak senang hati tengok aku. Aku tahu yg dekat luar pun ada senasib macam aku. Aku tak tahu apa yg mereka inginkan. Dengan melihat aku 'jatuh' baru mereka suka. Mereka ketawa. Mereka senang hati. Apa salah aku sampai mereka sebegitu rupa membenciku ?


Pembunuh kah aku ini ? Pengkhianat kah aku ini ? Aku layak untuk bahagia. Untuk senang hati. Bebas berkawan dengan sesiapa. Siapa mereka yg mesti nak halang hak aku ? Sedangkan aku sedikit pun tidak membenci malah iri hati pada mereka. Busuknya hati. 



" Tabahkan dirimu disaat dirimu terluka. Kerana ujian itu adalah anugerah Terindah dari-Nya "



Aku ingat. Di saat semua suka pada kita, akan ada yg membenci kita. Lain manusia lain hatinya. Lain manusia lain caranya. Aku disini ingin mengingatkan. Pada engkau dan aku juga. Disaat kita lemah, ingatlah Allah sentiasa ada untuk kita. Apa guna kalau kita tak berdoa dan memohon pertolongan dari-Nya. Sesungguhnya Allah maha mendengar dan tahu apa yg kita inginkan. Dan untuk mereka yg tidak senang malah meluat dengan aku, ingatlah. Nobody perfect. Apakah engkau sudah cukup sempurna untuk menilai aku ? Adakah engkau sudah mencerminkan diri engkau sendiri ? Sempurna kah engkau ? Terlalu bagus kah engkau untuk membenci dan mengutuk dan seangkatan dengannya ? Maaf. Segala makian engkau tidak pernah membuat aku jatuh. Malah membuat aku untuk bangkit dan tidak perlu ambil kisah akan tindakkan engkau yg tidak berfaedah itu. Aku tak suka musuh. Aku tak suka bermusuh. 










Old things | New things